Projektuj wnętrza

Specjalizacja

Cechy zawodu, Prawo i marketing |


Czy projektant musi robić wszystko? Może opłacałoby się wejść z kimś we współpracę i powierzyć mu część swoich obowiązków? 

Początkujący projektant zazwyczaj odpowiada za wszystkie obowiązki. Od znalezienia Klientów, poprzez spotkania, wybór materiałów, przygotowanie projektu aż do spraw finansowych. To sporo, zwłaszcza dla kogoś, kto dopiero wchodzi na rynek. Z czasem okazuje się, że pewne rzeczy przychodzą łatwiej, inne trudniej, ale i tak trzeba się z nimi zmierzyć. A może warto rozważyć inne opcje?

Współpraca

Wielu projektantów łączy się w spółkę. Zazwyczaj są to znajomi, którzy próbują razem połączyć swoje siły i podbić nowy rynek, zdobyć nowych Klientów, czy rozszerzyć zakres usług. Są też i tacy, którzy nie mają umiejętności technicznych, za to świetnie negocjują. I to oni pierwsi poszukują kogoś, kto będzie tworzył im wizualizacje. 

Biuro nr 1 – dwie osoby

  1. Jedna, bardziej doświadczona, znająca rynek i Klientów, mająca rozeznanie w trendach i ofertach producentów. Lubiąca spotkania i rozmowy. Posiadająca głos anioła, która wzbudza zaufanie i dobroć. Zmotoryzowana i chętna do wspólnego wybierania materiałów z Klientem. 
  2. Druga osoba to bardziej domator. Projektant o podejściu technicznym. Mający rozeznanie na rynku programów do projektowania wnętrz. Dbający o detale i dobrą jakość projektów. 

Duet idealny, a relacje partnerskie.

Na etacie

Po latach zmagań z własną działalnością wielu projektantów decyduje się na etat. W tym przypadku występuje relacja pracownik-pracodawca, co również niesie za sobą pewną specjalizację.

Biuro nr 2 – szef i pracownicy

  1. Szef – osoba elegancka, zawsze ładnie ubrana i posiadająca swój styl. Bywająca na salonach i wszelkich imprezach w danej okolicy w celu pokazania się i nawiązania ewentualnych kontaktów. Biorąca udział w akcjach charytatywnych i ważniejszych wydarzeniach w mieście. Przynosząca zlecenia do biura i obmyślająca strategię.
  2. Pracownik – projektant, który wykonuje polecenia przełożonego. Zazwyczaj odpowiada za ustalenia z Klientem, wybór materiałów oraz przygotowanie projektu technicznego i wizualizacje. 

Wybór konkretnego kierunku to w dużej mierze kwestia charakteru. Należy sobie zadać pytania adekwatne do sposobu prowadzenia biznesu.

  • Czy potrafię pracować pod czyimś kierownictwem? 
  • Czy mam konkretne umiejętności, techniczne, bądź marketingowe?
  • Czy potrafię wykonywać wiele rzeczy naraz?
  • Czy wolę się specjalizować, czy mieć różnorodne zajęcia?

...........................................

Autor: Małgorzata Mazurek

Grafik/Projektant