Projektuj wnętrza

Skąd czerpać wiedzę o nowościach?

Cechy zawodu, Prawo i marketing |


Katalogi

W każdym biurze projektowym powinien znajdować się oddzielny regał z aktualnymi katalogami produktów wszystkich producentów, z którymi współpracuje, a także konkurencji. Są to broszury z oświetleniem, meblami, armatury, akcesoriów do łazienek i kuchni itp. Są to również wzorniki i próbniki materiałów, tkanin, skóry. Z takim wyposażeniem można spokojnie przeprowadzać rozmowy z Klientem i porównywać oferty różnych firm oraz obejrzeć wykończenia w świetle dziennym i sztucznym.

Szkolenia

Producenci często zmieniają swój asortyment, stąd należy na bieżąco śledzić ich oferty. Służą do tego organizowane seminaria, szkolenia, warsztaty, w których udział często jest bezpłatny. Wcześniej jednak należy zgłosić chęć udziału w danym szkoleniu telefoniczne, bądź internetowo. Powstaje wtedy baza osób, które potencjalnie wezmą udział w następnym szkoleniu, niekonieczne tej samej firmy. Zaproszenie będzie wysyłane automatycznie na podany adres e-mail. Ogłoszeń o szkoleniach należy szukać w internecie, na tematycznych portalach, można również pytać w większych sklepach i firmach. 

Targi

Każdy projektant wnętrz powinien okresowo chodzić na wszelkie targi i wystawy. Najsłynniejsze targi wnętrz w Europie odbywają się w Mediolanie (zazwyczaj w kwietniu), Bolonii (we wrześniu), Maiso&Objet w Paryżu (w styczniu i wrześniu). W Polsce na uwagę zasługują Targi Poznańskie (maj/czerwiec), Targi Aranżacji Wnętrz w Krakowie (marzec).

Domy Pokazowe

Ciekawą koncepcją są tzw. domy czy mieszkania pokazowe. Firmy wykupują apartamenty na nowoczesnych osiedlach i urządzają je w danym stylu bazując na swojej ofercie produktowej. Każdy klient może umówić się na spotkanie i obejrzeć aranżację wnętrza w praktyce. Jest to również doskonała okazja do dyskusji o poszczególnych elementach, które dają obraz faktycznego zastosowania.  

...........................................

Autor: Małgorzata Mazurek

Grafik/Projektant