Projektuj wnętrza

Biuro: Klimatyzacja

Cechy zawodu, Prawo i marketing |


Klimatyzacja w biurze to już standard, który zapewnić ma komfort pracy poprzez optymalną  temperaturę (20-24 st. C).

Zapytaliśmy pracowników, którzy przebywają w pomieszczeniach biurowych klimatyzowanych, czy klimatyzacja w rzeczywistości przyczynia się do wydajniejszej pracy i zwycięża w starciu z otwieranymi oknami. Z przymrużeniem oka zestawiliśmy główne książkowe zalety klimatyzacji z praktyką.

1. Utrzymuje temperaturę na komfortowym poziomie: chłodzi w lecie, grzeje w zimie.

Praktyka

Temperaturę regulują pracownicy. W pokojach, w których pracują i kobiety, i mężczyźni występuje konflikt interesów. Kobiety zazwyczaj inaczej odczuwają ciepło, niż mężczyźni. Następuje ciągła walka o ustawienie temperatury. Efekt? Kobiety pracują w szalikach przez cały rok. W lecie po wyjściu z biura mają zawroty głowy ze względu na różnicę temperatur.

2. Pracownicy pracują wydajniej.

Praktyka

W momencie źle ustawionej temperatury jest albo zimno – pracownicy mają dreszcze i dolegliwości zdrowotne, ciężej im się skupić na pracy, albo duszno – zaczynają się bóle głowy i trzeba wyjść na zewnątrz zaczerpnąć świeżego powietrza.

3. Zapewnia optymalną wilgotność powietrza.

Praktyka

Pracownicy mają wysuszoną skórę, suche włosy i suchy kaszel. W pomieszczeniu „kopie prąd”, jest wyższy poziom ładunku elektrostatycznego.

4. Oczyszcza powietrze z wszelkich bakterii, pyłu i kurzu.

Praktyka

Pracownicy są zakatarzeni, kichają, kaszlą i cierpią na bóle gardła i zatok. Pogarsza się cera. Powód? Zbyt rzadkie serwisowanie, czyszczenie filtrów i okresowe przeglądy + duże różnice temperatur.

...........................................

Autor: Małgorzata Mazurek

Grafik/Projektant