Projektuj wnętrza

Bezpłatne porady projektanta

Cechy zawodu, Prawo i marketing |


W czasach kryzysu, ogromnych kosztów utrzymania firmy, walki o najmniejsze zlecenie, o każdego Klienta, nikt nie jest nad wyraz chętny do świadczenia bezpłatnych usług. Jakie korzyści może osiągnąć projektant decydując się na okazyjne udzielanie darmowych porad? 

Galerie handlowe

Galerie handlowe, zwłaszcza meblowe, często organizują spotkania i konsultacje projektantów wnętrz. Jedną z wiodących i popularnych akcji jest „Tydzień bezpłatnych porad”, podczas którego każdy Klient może przyjść w określonych godzinach do galerii i uzyskać fachowe porady projektanta wnętrz zupełnie za darmo. Dla projektanta jest to doskonała forma reklamy, ponieważ takie spotkania umożliwiają bezpośredni kontakt z osobami potencjalnie zainteresowanymi usługami i pozwala na pokazanie się z jak najlepszej strony. Po takich konsultacjach Klienci często wracają i są skłonni zapłacić za usługę, gdyż zdążyli poznać projektanta i wyzbyli się obaw. 

Imprezy branżowe

Targi aranżacji wnętrz, targi meblowe, targi designu, giełdy mieszkaniowe to te imprezy, na których warto się pokazać. Odbiorcami takich targów są osoby faktycznie poszukujące inspiracji, bądź konkretnych rozwiązań do swojego mieszkania, zatem chętnie nawiązują dialogi z wystawcami. Za stoisko trzeba nieraz słono zapłacić – w zależności od renomy imprezy – ale i tak jest to jedna z tych form promocji, która się opłaci. W większości przypadków wystawcy zyskują nowych Klientów. 

Szkolenia

Ludzie lubią bezpłatne szkolenia, czy warsztaty. Obecnie jest wiele projektów unijnych, w których uczestnictwo jest darmowe. Wielu projektantów próbuje swoich sił jako wykładowca, bowiem ta forma aktywności pozwala na dotarcie do całej grupy odbiorców w krótkim czasie. Zazwyczaj projektantowi przysługuje za to wynagrodzenie. 

Porady w biurze

Można samemu zorganizować bezpłatne porady w swojej siedzibie np. w określonych godzinach jednego dnia w tygodniu. Może to być zaledwie 1 godzina, można wprowadzić zapisy – zawsze jednak warto zastanowić się nad taką formą reklamy. Podczas tak krótkiego czasu na pewno projektant nie zdąży omówić wszystkich zagadnień, z którymi przyszedł Klient, a jednak będzie to czas wzajemnego poznawania się, budowania relacji i zaufania. Być może Klient wróci, a jeśli nawet nie on, to na pewno podzieli się swoimi wrażeniami ze znajomymi. 

Internet

Wielu projektantów prowadzi swoje blogi i na tym nie zarabia. Plusów blogowania jest bardzo dużo i nikogo nie trzeba przekonywać do takiej aktywności. Warto wchodzić w interakcję z czytelnikami zarówno na blogu, jak i na fanpagu, czy branżowych forach internetowych – budujemy wtedy swoją markę i dajemy się poznać jako ekspert. 

...........................................

Autor: Małgorzata Mazurek

Grafik/Projektant